İş Dünyasındaki İmaj: Kartvizitlerde Sıklıkla Kullanılan Unvanlar
Kartvizit, iş dünyasında en sık rastlanan baskı malzemelerinden biridir ve söz konusu şirketin marka imajında önemli bir role sahiptir. Bir kartvizite baktığınızda markayla alakalı fikre sahip olmanız dakikaları alır. Bu yazıda popüler kartvizit ünvan isimleri üzerine merak ettiklerinizi bulabilirsiniz.
Klasikten Çağdaşa: Kartvizitlerde Popüler Ünvan Trendleri
Sürekli olarak değişen kartvizit tasarım trendlerini ünvanlar da takip eder. Bu noktada güncel trendleri takip etmek ve kartviziti buna uygun tasarlamak oldukça önemlidir. Örneğin 2010’lu yıllarda girişimcilik popüler değildi. Ancak son yıllarda girişimcilik büyük bir sükse yaptı ve kartvizitlerde “CEO” ünvanı daha sık görülür oldu. Bununla bağlantılı olarak “genel müdür” ve “kurucu ortak” ünvanları da trendler arasına girdi.
Kartvizitlerin sektörel dağılımlarına bakıldığında ise lider sektörün bilişim olduğu rahatlıkla görülebilir. Bunun nedeni, teknoloji ile iç içe olan endüstrilerin online matbaa kullanmanın avantajlı olduğunu bilmesidir. Yine aynı şekilde bu sektörde çalışan sayısının geçmiş yıllara göre artışı, bilişim alanındaki işlerin evden ve serbest şekilde yürütülebilmesi gibi nedenler kartvizit ünvanlarında “Bilgisayar Mühendisi”, “Yazılım Uzmanı” ve “Web Tasarımcı” gibi kelimeleri trend yapmıştır.
Başkanlar ve Yöneticiler: Kartvizitlerde Liderlik İmzası
Ünvan, bir kartvizit için olmazsa olmazdır. Çalıştığınız firmadaki pozisyonunuzu belirten ünvan ismin altında yer alır ve hedef kitleyi harekete geçirmek için birebirdir. Kartvizit ünvanları doğru seçildiğinde müşterilere ulaşmak daha kolay olur. Serbest çalışan birinin ünvan bölümüne “CEO” yazması profesyonellik algısını alaşağı edebilir. Ancak orta ya da büyük ölçekteki bir şirkette çalışanların “Genel Müdür”, “Muhasebe Müdürü”, “Finans Yöneticisi”, “Proje Müdürü” ya da “Kurucu” gibi ünvanlar ile kendini tanımlaması yerindedir.
Branşınızı Yansıtan Ünvanlar: Kartvizitlerde Niş Pazarlama
Kartvizit ünvan örnekleri her ne kadar biliniyor gibi algılansa da bu konuda hata yapan kişi sayısı fazladır. Özellikle serbest meslekle uğraşanların ve bir Startup’a başlayanların ünvan konusunda kafası karışabilir. “Küçük İşletme Sahibi”, “Girişimci”, “Serbest Çalışan” ve “Kurucu” gibi ünvanlar arasında seçim yapmak zor olabilir. Zaten birçok kişinin kartvizit ünvan isimleri için doğru branşı bulması da bu yüzden zordur.
Kartvizit üzerine yazılan ünvanlarda yapılan hatalardan bir diğeri ise tercih edilen ünvanın kişinin branşını yansıtmakta yeterli olmamasıdır. Adının altında “Kurucu”, “Başkan” ve “CEO” gibi ünvanlar yazan birinin tek kelimeyle gerçekte ne işle uğraştığını, branşının ne olduğunu anlamak mümkün olmayabilir. Böyle bir kartviziti alan müşteri o kişiyi neden araması gerektiği konusunda şüphe duyabilir. İşte kartvizit ünvan isimleri seçiminin önemi bu noktada ortaya çıkar.
Bir işletmenin gerçekten kurucusu olsanız da niş alanınızı da eklemelisiniz. Örneğin konusu dijital pazarlama olan bir ajansta kurucu ortak olabilirsiniz. Ajans içindeki göreviniz “Proje Yöneticisi” ise bunu vurgulamanız daha başarılı bir sonuç verecektir. Farklı bir örnek olarak, işletme konunuz balıkçılık ve av malzemeleri olsun. Burada faaliyette olduğunuz branş müşteri ilişkileri ise kartvizite “Kurucu ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi” yazmak daha profesyonel bir seçenektir.
İş Ünvanını Belirtmek Neden Önemlidir?
Yapılan bazı araştırmalar gösteriyor ki kartvizitte göze ilk çarpan kısım sol üst köşe. Burada ise çoğunlukla kişilerin ismi yer alır. Doğal olarak kartviziti alan kişinin dikkatini ilk çeken kişinin adı, ikincisi ise ünvanıdır. İş ünvanının belirtildiği kartvizitler bir profesyonellik göstergesidir. Yeni bir kişi ile tanıştığınızda uzattığınız kartvizit ve unvan, karşıdaki kişide iz bırakır ve firmanızın ilk izlenimini başarıyla tamamlamasını sağlar. Ayrıca ünvan belirtilen bir kartvizit karşıdaki kişide ciddiyet yaratarak işinizi güven çerçevesinde, profesyonelce yaptığınız mesajını yaratır. Kartvizit ünvan çeşitleri noktasında kafa karışıklığı yaşıyorsanız uzman bir matbaa firmasıyla iletişime geçerek destek alabilirsiniz.
Post a Comment