Hedef Matbaa
BlogMarka Bilinirliğini Geliştiren Yeni Yol: Açık Hava Reklamcılığı Nedir?

Marka Bilinirliğini Geliştiren Yeni Yol: Açık Hava Reklamcılığı Nedir?

Günümüzün yoğun rekabet ortamında reklam ve pazarlama, farklı seviyelerdeki işletmeler için elzem hâline gelmiş bir uygulamadır. Bu bağlamda açık hava reklamcılığı da uzun yıllardır kullanılan bir strateji olarak dikkat çeker. Peki açık hava reklamcılığı nedir ve markalara ne gibi avantajlar getirir? Bu soruların yanıtlarını içeriğimizde bulabilirsiniz.

Açık Hava Reklamcılığı Nedir?

Açık hava reklamcılığı outdoor ortamlarda; sokak, cadde, yol, totem ve billboard gibi araçlar kullanılarak yapılan tanıtımlardır. İlk olarak 1740’larda ortaya çıkan açık hava reklamcılığı, günümüzün en aktif pazarlama faaliyetlerinden biridir. Bu faaliyetlerin temel amacı istenen algıyı oluşturarak daha geniş kitleye ulaşmak ve satışları artırmaktır. 

Trafikte karşımıza çıkan billboardlar, şişme adamlar, otobüs durağında rastladığımız afişler ve yerde gördüğümüz broşürler outdoor reklam ürünlerine örnektir. Ancak açık hava reklamları bunlarla sınırlı değildir. 

Kısa sürede hafızalarda yer edinebilen outdoor reklamlar; dikkat çekici, yaratıcı ve inovatif tasarımlara sahiptir. Bu örneklerde uzun metinlerin kullanılmamasının nedeni de vardır. Örneğin bir kişi arabada seyir hâlindeyken ya da yürürken durup dakikalarca billboard okumaz. 

Açık Hava Reklam Türleri Nelerdir?

Açık hava reklamları farklı türlere ayrılır. En sık kullanılanlar aşağıda sıralanmıştır;

  • Megalight
  • CLP
  • Kuleboard
  • Billboard reklamcılığı
  • Dijital ışıklı ekran reklamları
  • Duvar reklamları
  • Direk reklamları
  • Toplu ulaşım araçlarına yapılan reklamlar
  • Çıtalara özel reklamlar
  • Yollar üzerindeki reklamlar
  • Broşürler
  • Bannerlar
  • Sokak mobilyaları üzerine yapılan reklamlar
  • Şişme reklam panoları

Açık hava reklamcılığı türleri ile seçilen hedef kitleye çok hızlı bir şekilde ulaşılabilir. Bunu yaparken başka bir araca ihtiyaç duyulmaz. Üstelik müşteriler için bir kez görülen outdoor reklamları unutmak kolay değildir. Bu reklamlar insanların bilinçaltına işler ve kişiler farkına varmasa da satışların artmasını sağlar. 

Dikkat Çeken Açık Hava Reklamlarının Avantajları Nelerdir?

Farklı renk ve şekillerde oluşturulan açık hava reklamcılığında en kritik nokta logodur. Markaya ait logonun doğru noktaya yerleştirilmesi ve reklam alanında kullanılan renklerin logo ile uyumlu olması oldukça önemlidir. Bir diğer nokta ise görsel seçimidir. İlgi çekici görsellerin kullanımıyla markanın insanlarda etki yaratması kaçınılmazdır. 

  • Outdoor reklam çalışmalarının reddedilme olanağı minimumdur.
  • Kapsamı son derece geniştir.
  • Hemen hemen her mekânda ve her türden hedef kitlesine sunulabilir.
  • Boyut seçiminde son derece geniş bir alternatif vardır.
  • İçerik açısından esnektir.
  • Yaratıcılığa izin verir.
  • Maliyet bakımından esneklik sağlar.
  • Gün boyu insanların aklında kaldığından pekiştirmeyi ve satın almayı destekler. 

Hedef kitleye hitap etmeyen outdoor reklamların başarı oranı düşer. Doğru mesajı veren tasarımlar ise hedefi 12’den vurur. Afiş ve poster tasarımlarında profesyonel bir ekiple çalışmanın ne denli önemli olduğunu kavrayan markalar satışın %50’sini gerçekleştirmiş olur.

Marka İmajı Oluşturan Açık Hava Reklamlarında Hangi Ürünler Kullanılabilir?

Açık hava reklam araçları durağan ve gezici olmak üzere ikiye ayrılır. Durağan reklam araçlarına billboardlar, broşürler, afişler, bina cepheleri ve raketler örnek verilebilir. Hareket eden gezici reklam araçları ise taksi, metro, otobüs ve benzeridir. Karton çanta, karton bardak, oto paspası ve magnet gibi kurumsal baskı ürünleri de doğru tasarım rötuşlarıyla outdoor reklam aracı olarak kullanılabilir. 

Doğru mesajı içeren yaratıcı fikirlerin uzman tasarımcıların elinden geçmesi sonucunda aranan outdoor reklam ürünü elde edilmiş olur. Ancak bunun doğru lokasyona yerleştirilmesi de önem taşır. Outdoor reklam ürünleri yaya olan ve araçta seyir hâlinde giden kişiler tarafından fark edilir. Bu noktada bu ürünlerde yer alan mesajların mümkün olduğunca kısa ve hedefe götüren vuruculukta olması esastır. 

Açık Hava Reklamlarının Markalaşma Sürecindeki Önemi Nedir?

McDonald’sın açık hava tabelası hepimizin aklında yer edinmiştir. Aynı şekilde Michelin Lastikleri de hemen hemen herkesin gözü önüne kolayca gelebilir. Bu markaların akılda kalmasının nedeni açık hava reklamlarında kullanılan tasarım becerilerinden gelir. Akıcı, anlaşılır, yaratıcı ve akılda kalıcı reklamlardan bir diğeri ise Audi markasının iç içe geçmiş 4 halkasıdır. 

Açık hava tanıtım faaliyetlerinin markalaşma sürecinde önemi yadsınamaz. Bu tanıtım kapsamına giren her ne varsa potansiyel müşterilerin ilk izlenimlerinde etkin rol oynar. Hedef kitleye gösterilmek istenen ürün, marka ya da işletmeyle ilgili bilginin en vurucu ifadelerle yansıtılması gerekir. Bunun en kısa zamanda yapılmasıyla kişilerin hafızasında kalıcı yer etmek kolaylaşır. 

Markalaşma amaçlarınız için outdoor ortamda kullanılan kurumsal baskı ürünleri ile başlangıç yapabilirsiniz. Bu ürünler, özellikle kısıtlı bütçeye sahip işletmeler için idealdir. Örneğin firmanızın logosunu içeren karton çantalar sayesinde outdoor ortamlarda hedef kitlenize erişilebilir fiyatlarla ulaşabilirsiniz. 

Post a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir