Hedef Matbaa
BlogBaskının Zirvesindeki Tasarım ve Logo Trendleri

Baskının Zirvesindeki Tasarım ve Logo Trendleri

Her yıl olduğu gibi bu yıl da tasarım trendleri değişti. Geçmiş yılın trendlerinde kalmayı reddeden logo stilleri de söz konusu. İster yeni bir marka olun ister işletmenizi yeniden markalaştırmayı düşünün, her iki durumda da zirvedeki trendleri takip etmeniz gerekir. Bu içerikte trend logo ve tasarım stilleri hakkındaki hap bilgileri bulabilirsiniz. 

Minimalizmin Büyüsü: En Sadelikten En Şık Tasarımlara

Minimalizm kavramı, ilk kez 1960’larda hayatımıza girmiştir. Sadeliği ve nesnelliği ön plana alan minimalizm, tasarım trendleri için önemli bir konuma sahiptir. Görsel tasarım çalışmalarında sadelikten yararlanmak, tüketiciye az malzemeyle çok şey anlatmak anlamına gelir. 

Günümüzde; kartvizit tasarım çalışmaları, logo stilleri, kurumsal ambalaj tasarımları, kreatif afiş ve posterler başta olmak üzere birçok matbaa ürününde minimalist akımdan yararlanılır. İçeriğin, bildirimlerin ve zihin sisinin yoğun olduğu dünyada tüketiciye minimalist tasarımlarla bir şeyler anlatmak fayda getirecektir. 

  • Minimalist tasarım stilleri markanın kalite algısını yükseltir.
  • Sade tasarım yöntemleri, kullanıcının alt bilincinde o markaya ait ihtişam düşüncesini yaratır. 
  • Dünya markası hâline gelmiş markaların neredeyse hepsi minimalist logolardan yararlanmıştır. 

Retro Rüzgarlar: Geçmişin Modası Baskılarda

Retro tasarımın yegane anahtarı kullanıcıda güven duygusu uyandırmasıdır. Son dönemlerde retro esintileri çok sayıda tasarımda etkisini göstermiştir. Retro, özellikle marjinal logo trendleri arasında yerini almıştır. Vintage tasarımlar, kullanıcıların kendini zaman makinesinde gibi hissetmesini sağlar. Nihayetinde “denenmiş ve test edilmiş” tasarımlar yabancılık hissini azaltır ve kullanıcıda güvenlik hissi yaratır. 

Retro rüzgârlar, tüketicinin duygularını yönlendiren bir tasarım stratejisidir. Tasarımda nostaljik öğeleri kullanarak geniş bir kitleye hitap etmenin aracını bulabilirsiniz. Cansız renkler, vintage yazı tipleri, eski model arabalar ve yaz kampı gibi birçok öğe, kullanıcılara çocukluğunu hatırlatır ve markaya dolaylı yoldan güvenmesini sağlar. Bardak altlığı gibi promosyon ürünlerinizde 70’li yılların ruhunu içeren sarı, bej ve kahve tonlarını tercih ederek müşterilerinizle bağ kurabilirsiniz. 

Çevre Bilincinin Yansıtılması: Organik ve Doğal Temalar

Sürdürülebilirlik, gün geçtikçe önem kazanırken logo ve tasarım stilleri için de fark yaratmaya devam eder. Hitap ettiğiniz kitlenin dikkatini çekmek için çevreye duyarlı olduğunuzu anlatmaya çalışan logo ve tasarım trendlerine şans verebilirsiniz. Örneğin üretim konunuz organik ve sağlıklı yaşam ürünleri ise ambalaj tasarımında yeşil ve mavi renkleri tercih edebilirsiniz. 

Doğanın ve insanın birbirine bağlılığını yansıtan sürdürülebilir tasarımlar, markanızın rakiplerinden ayrılması için iyi bir fikirdir. Üretimde inovatif yaklaşımların öneminin arttığı günümüzde hedef kitlenize çevre bilincine sahip bir marka olduğunuzu söyleyebilirsiniz. Bunun için ambalaj, logo ve promosyon ürünlerinde biyofilik öğelerden destek alabilirsiniz. Örneğin ağaç, bitki, çiçek, su ve güneş ışığı gibi öğeler; sağlık, refah ve konforu artırarak tüketicileri satın almaya yönlendirir. 

Yaratıcı Tipografi: Yazı Stillerinin Logo Tasarımındaki Rolü

Tipografi, tasarımda hayati rol oynayan iletişim ve algıyı yaratmanın en nitelikli araçlarından biridir. Ürün ya da hizmeti pazarlarken doğru seçilen yazı stiliyle tüketiciye net mesaj vermek mümkündür. Yazı tipi, boyutu, satır uzunluğu, genişliği ve rengi gibi birçok faktör, tipografi için vazgeçilmezdir ve hepsi bir araya gelerek hedeflenen kullanıcı deneyimini yaratır. 

Her yazı türünün kendine has bir duygusu vardır ve verilen mesajın türüne göre font ve yazı tipi ayarlaması yapılır. Farklı font seçimlerini birbiriyle kombinlemek de etkili bir iletişim yoludur. Bu anlamda tasarımda tipografi, bir bakımdan yemek yapmaya benzer. Neticede iz bırakan logo stilleri ayarında uygulanan renk ve tipografi teknikleriyle tasarlanmıştır. 

Renk Blokları ve Canlı Paletler: Logolardaki Renkli Geçiş

Popüler baskı tasarım stilleri incelendiğinde logolardaki renkli geçişlerin ustalıkla yapıldığı görülebilir. Renk geçişine sahip logolar, kademeli şekilde solan renklerden oluşur. Birbirine karışan renkler de trend tasarım stilleri arasındadır. Güçlü bir marka kimliği oluşturmanın en nitelikli anahtarlarından biri olan bu yöntem, esasında hedef kitleye benzersiz bir marka olduğunuzu söyler. 

Instagram, Tinder, Apple Music, Asana ve Firefox logolarında kullanılan renk geçişleri, tüketici farkında olmasa da istenen mesajı verir. Örneğin mavi ve mor renklerin kullanıldığı bir logoda kullanıcıya eğlence ve güven hissi iletilmesi hedeflenir. Logonuzda renk geçişi kullanırken vermek istediğiniz ana mesajı belirleyerek işe başlayabilirsiniz.

Post a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir